Monday, April 8, 2013

Wonder Glow memang best! Testimoni part 1



Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Ya Allah, lamanya saya tidak menjenguk atau bersinggah diteratakmaya ini.. Sudah 4 bulan melangkah ke tahun baru, ini lah post pertama saya untuk tahun ini. Jika dahulu mungkin tiada masa untuk berlama-lamaan dihadapan robot maya ini..

Harini saya terasa nak kongsi sesuatu bersama kalian. Lihat sahaja tajuk post ini sudah tentu ramai yang tahu apa yang saya cuba kongsikan.. Saya mulakan perkongsian ini dengan mengimbau beberapa bulan yang lalu.

Bulan 11 tahun lalu saya mencuba produk muka yang berjenama. Akibat terpengaruh dek kawan sekerja, saya mencuba set ini. Selepas 3 bulan mula kelihatan kulit muka semakin putih. Bagi mereka yang biasa melihat saya, mereka kata saya sudah sememangnya putih. Walaupun saya tidak mempunyai masalah kulit muka, namun saya memakai produk ini untuk terus menjaga kulit. Biasalah mana-mana perempuan pun akan menjaga aset mereka.. Lama kelamaan saya mula perasan ada bintik-bintik hitam halus menyerang muka. Dalam hati sememang sudah risau. Saya tetap pakai produk tersebut hingga habis 1 set.

 Nak di jadikan cerita, satu hari saya bertemu dengan kenalan saya yang namanya Alya. Agak terkejut dengan perubahan mukanya. Jika sebelum ini, masalah bekas jerawat kelihatan diwajahnya, kini wajah Alya licin berseri, terus saya tanyakan kepadanya. Apa rahsianya ya? Dia memaklumkan kepada saya dia hanya menggunakan Wonder Glow set. Wahhh! Terujanya saya..

Ini lah Cik Alya, kenalan saya.. Lihatkan perbezaannya.. :)

Saya pun mula membeli Wonder Glow set.. Sudah 2 minggu saya mendapat Wonder Glow set. Hati semakin berdebar-debar mahu mencuba atau tidak. Atau terus menggunakan produk sebelum ini sahaja.
Fikir punya fikir, cuba sahajalah.. Kalau x cuba rugi sebab dah belikan. so, saya pun beranikan diri mencuba. Selepas 5 hari mencuba, saya menghadiri majlis perkahwinan. Di sana lah punca saya perasan akan perubahan WG. Hal ni disebabkan, ada beberapa orang yang bertanya apa kosmetik yang saya guna, sebab tanpa makeup pun nampak kulit berseri-seri..Tu kata mereka la ye, saya tidak menokok tambah..

Balik dari majlis, saya pun terus mengambil cermin besar sambil membelek-belek kulit muka. Ya Allah, serius teruja sebab bintik-bintik hitam kesan dari produk sebelum ini telah hilang. Sukanya.. Kata orang kalau ada ilmu jangan kedekut untuk dikongsikan, kata saya kalau nak cantik, jangan cantik sorang-sorang. Heeehe.. Lanjutan kes ini lah yang membuatkan saya berani untuk menjual produk WG.
opss, terlupa nak bagitahu, WG ni tak memedihkan kulit dan tiada pengelupasan ye.Memang terbaik! :)

Ini pula saya! heee.. Lihatkan perbezaannya. Wonder Glow memang best. Saya akan setia bersama WG.


 
Ini pula testimoni dari Aktif Rich Shoppe

"Gambar anak buah Datuk SS (konsultan WG) : dia dtg nak beli sabun jer td,sy pun terperanjat,sebelum ni,dia pi jumpa doktor pun takley selesai,apalagi sy soh pakai wonderglow! mmg menakjubkan! licin berseri lak tuu..,cukup bln dia kata nak amik basic gold,oklerrtuu..Terbaikk...."




Jom kita tengok kenapa harus memilih WG???

1. Krim WG mampu menghapuskan pigmentasi, tompok hitam, jerawat dan juga kedutan dengan pantas dan selamat.

2. Wajah gelap dan kusam akan menjadi cerah berseri


3. Krim ini juga dapat memberi kesan kecerahan Ultra paling pantas iaitu seawal 3 hari.


4. Krim ini juga mengandungi agen pemutihan yang selamat seperti Super Glutathione, Vitamin C Infusions serta Sarang Burung Walet. TANPA PENGELUPASAN!


5. TIDAK mengandungi sebarang hydroquinone, atau sebarang peluntur, merkuri dan juga paraben.


6. Dengan WG anda bebas dari sebarang makeup. Keaslian kulit dengan WG meyakinkan anda tanpa makeup. :)


7. WG  juga SELAMAT & HALAL digunakan.



Wonder Glow ni juga ada macam-macam set.


1. Wonder Glow Silver set RM99.90 


2. Wonder Glow Gold set RM120


3. Sabun cecair RM50


4. Magic lipstick RM10


Serum dan lain-lain boleh di request.. Harga diatas tidak termasuk kos penghantaran.

RM6 untuk kos penghantaran. Kepada sesiapa yang berminat boleh pm saya di page fb saya https://www.facebook.com/asrichwonderglow

Sekia terima kasih... Jumpa lagi... :)

50 comments:

Anonymous said...

kalo tgh pregnant leh pakai gak ka?
akak umo dh 27thun..so yg mna sesuai?

Anonymous said...

saya nak tanye..produk wonder glow ni dari mane? indonesia ke?

LeO said...

hai would like to ask
apa beza gold set n silver set ya? n kos hantar to sabah how much thank u..

Anonymous said...

salam..bole saya tanye..apa beza gold and silver? kalo saya nak pakai..yang mane satu patot saya pilih?

asiah abd ghaffar said...

sorryyy to all.. saya da lama x bukak blog..

Perbezaan wg gold dan silver ialah bahan yg digunakan gold 2x ganda dari silver... tetapi kesannya 90% sama...
buat masa ni stok gold dah sold out..
dan hq pun xde stok...

untuk yg preggy, setakat ini kami mempunyai ramai cstmer yg sedang preggy. Alhamdulillah tiada masalah untuk ibu megandung...

asiah abd ghaffar said...

wg bukan dari indon.. ni produk asean dan diimport kepada wonder glow cosmetic sdn bhd di kluang...

shila az said...

Saya nak tanya kenapa kulit muka saya jadi pedih sangat dan mengelupas teruk sya guba gold

asiah abd ghaffar said...

shila az: dear, sebelum ni u pakai produk apa? ada berhenti dulu x sebelum cuba wg? dalam tempoh u menggunakan wg u ada pakai makeup k?
dan u ada masalah kulit muka x? jerawat, berminyak or else??? dah berapa lama u guna?

untuk pengetahuan shila,setakat ni customer saya tak perna lagi mengalami masalah pedih & pengelupasan teruk.Ada 2 kemungkinan yg boleh saya buat. pertama, mungkin sis mengalami masalh muka yg teruk atau semasa mnggunakan wg sis selalu makeup.
dan yg k2, bimbang sis mendapatkan wg yg bukan original.

sekiranya pengelupasan masih teruk dan rasa terlalu pedih berlarutan selepas 2 minggu, sis perlu stopkn penggunaan.

untuk makluman, pengelupasan wg tidak berlaku pada semua indivdu. hanya sesetengah orang yg mglami. dan pengelupasan wg halus seperti semut halus. kadang-kadang tak perasan pun. hal ni biasanya seminggu ke 2 minggu sahaja. :)

Anonymous said...

Kalau nk cb produk ni,kena stop produk ln dl? Mcm sy skrg pki x pki pe pun.bedak compact pun jarang2.sy pki pencuci muka nivea je.n nw dh beli wg ni.tp guna pencuci muka je dl. Tkt nk pki krim.tkt jd kot ln pl.

asiah abd ghaffar said...

Klau u pki nivea je u boleh trus pakai yunk. Jgn risau in sha allah wg is the best produk. Sy dlu pn mcm tu smgu da bli terbiar je. Tak pakai rasa rugi sbb da belikan.

Anonymous said...

SY BLI KRIM MLM WG KE../NK TYA ADAKAH MUKA SY AKN GELUPAS LAU SY PAKAI MAKE UP SIANG HARI..? SAYA DH BELI NIE..TKOT LAK NK PAKAI

asiah abd ghaffar said...

Dear, sy sugest untuk tempoh seminggu u jangan pakai makeup. Bukan apa, I tkut makeup boleh bagi effect lain masa proses pmulaan kulit u. Mmg ada reseller yg ckp boleh pakai makeup. Tp,I slalu suggest pd cstmer I mcam tu la.. Alhamdulillah effect is more better. I suggest u pki 1 set. Cz bhan2 dlm set tu sling bkjsma tuk effct yg lbh bgus. :)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
asiah abd ghaffar said...

Maaf, tadi ada yg bertanya boleh pakai foundation selepas 2 minggu ke x? Sy terdelete commnt tu. Anymous, sy mnta maaf sgt2, ni saya jawab.

selepas 2 minggu, kulit awak dah okay dan cantik, tiada masalah untuk apply foundation..

KAT said...

sy pengguna wg...br dlm 1 bln..yes...berkesan.
mmg btl dlm 3 hari dh nmpk diff.inipun kwn yg recommend kn..tanpa ragu2 trs cuba.selama 1 mggu sy x pakai bedak, g keje dgn apply krim siang je..nk cantik kena sbr..
after 1 week ada pengelupasan tp mmg x rs pedih n x ketara pun.yg bestnya krim mlm..bgn pg muka nmpk fresh..skrg liang pori kat muka sy dh mengecil, kulit mkn cerah, jerawat cpt hilang, white head pun dh hilang..bila dh ok, sy x pakai foundation pun.cuma pakai bedak n blusher dh cukup berseri..ramai yg perasan perubahan ni..kpd yg takut utk mencuba, sy sarankan....JGN TAKUT,SBB WG MMG TERBAIK...

asiah abd ghaffar said...

Tahniah KAT.ORg yg mencuba wgni mmg org yg berani dan sentiasa mementingkan penjagaan kulit muka. Saya juga pengguna wg, saya jual apa yg saya pakai. :)

Anonymous said...

Salam, sy dh pki wg hampir sebulan setengah. Dlm 2 minggu pki alhamdulillah nmpk kulit sehat.tp lepas tu timbul jerawat yg besar2 kt tepi muka belah kanan n kiri..so mcm mane ye? Nk stop dulu or trskn pemakaiab wg.tq

Anonymous said...

Saya dah guna 2set wg yg $99 tu.masuk yg ke 3 stok tak ada saya tukar pada yg $120 tapi saya rasa mcm tak ada keberkesananya. Glow yg dulu tak nampak sangat .Tumpok hitam kat pipi mula ketara.saya tambah risau .sebelum ni tak de. Apa perlu saya buat ..terus guna ke ? Atau tak de quality. Beli di tempat yg sama ..orang yg sama tapi produk mcm tiruan ..rasa cm tak puas hati

asiah abd ghaffar said...

Ws, sis jika timbul jerawat tu ada mcm2 kemungkinan.. salah satu nya makeup.. penggunaan bahan kimia boleh menggangu proses baik pulih kulit wajah.. lagi satu penjagaan muka yg tidak konsisten mnyebabkn timbul pigmentasi.. contohnya, masa tgh panas kita biarkan kulit muka berpeluh... untuk tu, terus kn pemakaian je sis.. x perlu berhenti..kerana wg mencuci semula kekotoron yg ada.. jika berlarutan dan ketara baru sis berhenti.. saya sendiri menggunakan wg sudah hampir 5 bulan. Ada juga timbul jerawat 1 dua. Tapi itu normal, bila terus kn pemakaian kulit akan kembali seperti biasa.., :)))

asiah abd ghaffar said...

Sis.. untuk mendapatkan produk yg nyata asli, dapatkan dari stokis2 yg sah ye.. kadang2 kalau kita beli tanpa melihat tempat, ini berkemungkinan besar untuk kita di tipu..

Nia said...

Boleh beli di kedai produk2 x,or just hanye beli di on9 je?.

Anonymous said...

Assalamualaikum sis. Sy nak tanya sy telah mencuba wg tapi pd mggu ke 3 muka sy naik merah2 bengkak2 sblm ni xpnh pun sbb sy xde mslh kulit. Untuk pngetahuan sis sblm mggunakn wg sy xpkai apa2 pd muka sekama 10hari seperti yg disarankn seminggu.3hr sy cuci muka je dlu lps tu sy br apply cream day n night. Slps 3hr apply krim muka saya merah2 pedih dan berlaku pengelupasan. Tp sy terusksn penggunaan slps semggu kulit ok dan cantik.tp pd mggu ke3 tu berlaku bengkak2 dan merah2. Sy stop kn penggunaan setelah ditegur oleh kwn2 yg terkejut melihatnya. Untuk pngetahuan sis, sepanjang 3mggu penggunaan sy xpki apa pun. Sy sedih dan mahukan kulit yg sblm ni. Skrg sy xtahu nk buat camne. Sy beli wg ni melalui agen yg sah.

Anonymous said...

Utk jeragat ok ker wg ni

muhammad uwais kamarulzaman said...

cod kl area utk product wonderglow sila call or whatsapp wise-0183788104

muhammad uwais kamarulzaman said...

cod kl area utk product wonderglow sila call or whatsapp wise-0183788104

asiah abd ghaffar said...

Anymous: untuk permulaan penggunaan wg mmg akan ada sedikit pengelupasan dan mungkin yg mglami masalah kulit akan rasa gtl, merah2 tp tu hnya sementara.. ada juga jenis kulit yg mendapat tindak balas yg lambat atau tiada effect, kulit terus cantik..

mungkin ada beberapa sebab timbulnya merah dan bengkak tu.. mungkin ini kes terpencil, sila pm sy yea..

sis boleh wassap sy di 012-3166109 untuk maklumat lanjut..

Anonymous said...

Salam
sy teringin mencuba wg..
Kulit muka sy sensitif..jika tersalah pakai produk,akan jd bengkak dan keluar biji2 halus seluruh muka..
Sy dgr wg ni ada warranty..ye ke?
Warranty utk apa ye? Nk jg sy tahu..
Klu nk beli kat seremban,kat mana ye?
tQ

Anonymous said...

Alhamdulillah..kulit muka saya dah ok selepas 2 minggu menggunakan WG, saya nak tanya boleh ker saya gunakan krim siang WG and selepas tu guna bedak?? ade ape2 effect x?

Bella Luna said...

Salam saya nk tnya.. Kulit saya naik ruam slepas stop satu produk nie,so kalau saya pakai wg nie buleh okay x? Sbb saya dah buntu dah x tahu nk buat mcm mane lg

Anonymous said...

Salam sis, sy dh lama tertarik dgn set wg tp sy takut nk try sb kulit sy sgt sensitif & hanya blh pakai oil-free product je.Skrg sy hanya pakai cleanser sebamed sb sblm ni mslh jerawat mmg teruk. kalau sy pakai wg tp pkai krim je n still pkai sebamed xpe ke? utk pengetahuan sy hanya pkai foundation bl kluar

Anonymous said...

Sy dh cuba wg nie.ok pada minggu pertama n kedua tpi masuk minggu ketiga kulit sy jadi kering n pedih.tibe2 rsa sedih agt.

Anonymous said...

Kalau berhenti pakai tak ada kesan sampingan ka??

Anonymous said...

Nak cuba tpi tkut pla sbb saya ni jnis kulit sensitif

asiah abd ghaffar said...

Anymous 1: warranty? Warranty dari segi apa sis? Setahu saya xda sebarang warranty. Seremban di senawang, blh pm sy 0123166109

Anymous 2:selepas kulit muka ok, tiada sebarang masalah utk guna wg.

Bella luna:sis kena try dulu, utk pmulaan mmg akn ade naik ruam or kluar jerawat. Tp juz temporary utk buang toksik. Slpas 2 3 mgu akn okay.

Anymous 3:bole sis, bole pki sabun sebamed n krim wg sahaja.

Anymous 4: tu masih di peringkat permulaan. Proses buang toksik.juz temporary shj.

Anymous 5:so far xde sis. :)

suriatiazrina bahari said...

Saya nk order wg

Anonymous said...

saya baru cuba wg tak smpai seminggu . tp ada kesan penggulapasan kecil dan nampak kedut sikit bwah mata . adakah sb kulit saya yg kering dan terlalu terdedah dgn chaya mtahari. patutka saya teruskan product ni atau berhenti .

Anonymous said...

salam.. saya nak tanya.. saya baru pakai wg dalam masa 3 hari... tetapi kulit saya makin lama makin gelap.. mcm kena sun burn.. kenapa ya? kesan fari wg atau kulit saya tidak sesuai dengan wg?

Anonymous said...

Sis nak ty kalau first time nk guna ble tak guna gold set?

Anonymous said...

assalamualaikum, saya baru mula pakai produk WG, hari pertama beli saya terus guna, before ni saya cuma pakai pencuci muka untuk resdung sahaja dan ada kalanya saya buat facial letak clay mask yg dripada cosway. Tapi saya musykil boleh ke apply mask tu..saya nk juga kesan macam org lain..

Anonymous said...

akak, krim pagi tu die meresap dalam kulit ke, atau mcm pkai bedak?
sye lelaki jdi xnak lh nmpk mcm pkai makeup.. harap balas.. :)

Anonymous said...

Assalamualaikum. Sy nk tny. Kalau mcm sblm ni sy ada guna 1 produk ni. Tp ia jd kn kulit sy nipis n sng tumbuh jerawat. Sy nk try gne wg. Sblm gne wg, kne stop guna produk sblm ni bp hari baru boleh guna?? N masa baru2 gune wg, x boleh guna apa2 make up n juz apply cream wg je ke??

Anonymous said...

Assalamualaikum. Sis,sblm ni sy guna 1 produk tp kulit jd nipis n makin kerap tumbuh jerawat. Sy nk try wg pula. Tp, kne stop guna produk sblm ni bp lama sblm guna wg?? N bl da guna wg, x boleh guna apa2 make up slain apply cream wg ke?? berapa lama x boleh gune apa2 make up ye?? Sorry bnyk tny coz utk pengetahuan sblm tkr produk

Anonymous said...

nk tnye, saya skrg baru stop pakai tabita. berape lama tempoh saya nk ambil utk pakai wg pulak ?

Ina Nia said...

Sy dh sebulan cb WG, rase hapi sgt2 kulit muka dh berubah glowing gebu cm kapas!..mslh kulit pn dh tdk ada lg, sblm ni sy pernah cb bermcm2 products skin care yg mahal2 semuanya buat kulit pedih, kemerah merahan,gelupas yg teruk..tp dgn WG semua tu tdk ada lngsung..seronok sgt!!,, Alhamdulillah..sy akn setia dgn WG..

Ina Nia said...

Assalamualaikum,sy tlh cb WG ni dh sebulan so alhmdulillh sgt2 sb tiada lg maslh kulit..sblm ni sy pernah try products skin care yg mahal2 smpai beribu duit buang cmtu je,,tp ia tdk same dgn WG..products yg sy pernah pakai semuanya buat kulit sy jd merah, menggelupas teruk..yg paling teruk bila cuaca panas sikit je kulit muka sy jd mcm kena bakar..sehingga la kwn sy promote WG pd sy,tp sy cm berat nk cb sb dh brbagai products sy pkai, sy dh mls...tp hati trdetik gk nk try..skrg dh sbulan guna WG mslh kulit jd merah gelupas 2 semua dh xde lg, pori kulit pn mengecil..mmg menakjubkn..selama sy try skin care x pernah results dia sehebat ini, sy akn setia bersama WG..

Anonymous said...

Assalamualaikum,sy dh gne set wg ni dh sebulan..alhmdulillh mmg berkesan sgt2,fist try ad gatal dan gelupas tp sgt sedikit mmg x perasan pun kulit mengelupas,,sblm ni sy dh try bermcm2 products skin care yg mahal2 one set cecah rm400,tp dgn wg berbeza sgt2...penglmn sy gna skin care yg sebelum ni kulit jd merah kemerahan pedih2 mengelupas berpnjgn wlau dh lebih setahun menggunakanya..wlau pn x kena sinaran matahari kulit tetap cm udang rebus..wg mmg buat sy yeruja sgt2, kulit pedih merah cm kna bkr dh xde lg..sy sgt berpuas hati dan akn tetap setia dgn wg..

.::: Princess MOMOY :::. said...

memang serius best
ni pula testi dari saya

http://www.momoy-blogirl.blogspot.com/2013/12/yay-pori-pori-dah-mengecil-dengan.html

Anonymous said...

hi dear, i nk tnye. if i just nk pakai night cream wg shje boleh tak? n siang i pakai serum dr product lain. lg 1, i kena pakai makeup siang hari atas sebab kerja.. u sarankn tak i pakai wg?

Rara Kirana said...

Salam, sy nak tanya adakan WG niyh berksan untuk ilangkan jeragat ?

asiah abd ghaffar said...

sorryy all yg coment saya mmg jrg buka blog.. if nk respon yg cepat sila pm sy di 012-3166109 atau di page fb saya: asrich wonder glow..

utk yg bertanya wg ni sama k dgn esther produk dari indon??? di sini saya jelaskan melalui maklumat yg saya terima. esther tidak melengkapi syarat2 kelulusan kkm, oleh itu pihak wg telah mengubah formula wg mengikut syarat2 yg ditetapkan kkm.. secara jujur saya, membeli esther utk menilai sendiri.. dan saya dapati tekstu esther dan wg sangat berbeza.. dan sudah pasti la knp kita lbh mmilih wg dari esther yea.

untuk yg tanya dah pakai 3 hari tp kulit nampak mcm burn. utk kes mcmni sy jarang terima, cuma ade 1 or 2 org yg pnh minta nasihat. saya minta mereka truskan, so far alhamdulillah sbulan berWG kulit mnjadi cerah dan cantik...

yg bertanya kulit menjai merah terkena matahari... jawapan saya jika di permulaan guna ada juga mereka yg mglami keadaan ni. namun ni bukan berterusan slpas sbulan k 2 bln kulit kembali seperti biasa. tidak seperti skin care lain bbulan anda guna bila kena matahari sikit kulit merah...

yg berpuas hati dgn wg Alhamdulillah saya tumpang gmbira. pesanan saya, dapatkan wg dari agent yg sah.. terlalu banyak fake wg. yg nk taw beza fake dan ori.. dibawah bekas wg ada tulis wonder glow original, tiada lambang sayap atau tulisan esther yea..

ckup stkt ni... sebrg masalh silahubungi saya. :)